Bramy garażowe
Bramy garażowe to absolutny niezbędnik w każdym garażu. Wybór odpowiedniego rodzaju bramy jest bardzo ważny, ponieważ jest to inwestycja na lata. Odpowiedni model zapewni też prawidłową eksploatację pomieszczenia. Przy wyborze dobrej bramy garażowej należy wziąć pod uwagę wiele czynników takich jak solidność, trwałość, wygodę i dopasowanie do architektury.
Rodzaje bram garażowych
Bramy garażowe uchylne sprawdzą się tam, gdzie jest mało miejsca, ponieważ do ich otwarcia nie jest potrzebna duża przestrzeń. Cechuje je łatwość otwierania, a także bezpieczeństwo w użytkowaniu. Sprężyny, zamontowane po obu stronach, równoważą ciężar całej konstrukcji. dzięki temu brama funkcjonuje bezawaryjnie, nie potrzeba też dużej siły, aby ją zamknąć czy otworzyć. Bramy te mają standardowe zamknięcia, na zamek, który współpracuje z systemem służącym do ryglowania, a umieszczony jest w centralnej części.
W niektórych budynkach jednak konstrukcja nie pozwala na zamontowanie bram uchylnych. W takiej sytuacji świetnie sprawdzają się bramy dwuskrzydłowe, ponieważ otwierają się na zewnątrz. Wykorzystywane są najczęściej jako tradycyjne zamknięcie garaży, pomieszczeń gospodarczych lub magazynowych, a także wysokich pomieszczeń. Konstrukcja bramy jest prosta, zapewnia sprawne i bezawaryjne funkcjonowanie.
Prawe skrzydło bramy wyposażone jest w zamek, który ma wkładkę oraz klamkę. Lewa strona natomiast jest ryglowana.
Działanie napędu w bramach garażowych
Każda brama garażowa powinna mieć odpowiednio dobrany napęd. Dobiera się go w zależności od ciężaru, wielkości i rodzaju bramy.
Napędy bram garażowych to przede wszystkim siłownik, który wprawia w ruch ramię, które zamontowane jest do skrzydła. Można je ciągnąć lub popychać. Połączone jest z wózkiem, poruszającym się po szynie, a napędzane łańcuchem lub zębatym paskiem.
Praca siłownika sterowana jest za pomocą modułu, swego rodzaju centrali, która połączona jest z nim w całość. Włącznik i wyłącznik oraz klawiatura służąca do programowania funkcji napędu znajduje się na panelu modułu. Moduł ma wbudowaną specjalną lampkę, która zapala się na kilka minut, zaraz po otwarciu bramy. Zazwyczaj znajduje się on na końcu szyny jezdnej, podwieszonej do sufitu lub przymocowanej do ściany garażu.
Moduł, który steruje, może być tez oddzielony od siłownika, umiejscowiony na bocznej ściance garażu, w bliskości gniazda elektrycznego. Posiada też odbiornik radiowy, który pozwala na otwarcie bramy za pomocą pilota.
Wózek jezdny lub rama mają linkę, która umożliwia awaryjne odblokowanie napędu w czasie awarii.
Napęd bramy garażowej może być wyposażony dodatkowo w:
- mechanizm otwierania ręcznego, który doskonale sprawdzi się w przypadku braku zasilania,
- mechanizm awaryjnego lub dodatkowego otwierania, który służy do otwierania bramy, w chwili gdy nie mamy ze sobą pilota,
- mechanizm zabezpieczający przed nagłym opadnięciem, który chroni przed przytrzaśnięciem osoby lub samochodu.
Dodatkowo napędy bram garażowych posiadają elementy bezpieczeństwa, takie jak listwa z czujnikiem optycznym lub przeciążeniowym, a także elektroniczne wyłączniki krańcowe, które wyhamowują ruch bramy oraz moduły GSM służące do sterowania zdalnego. Napędy posiadają także funkcję oszczędzania energii, autokontrolę i system ostrzegawczy. Bramę boczną można wykorzystywać jako drzwi, przez które swobodnie przejdzie człowiek.
Napędy bram garażowych BFT
Przy wyborze odpowiedniego napędu do bramy należy wziąć pod uwagę długość i wagę bramy suwanej, ilość cykli na dobę i powierzchnię bramy garażowej.
Napędy bram garażowych BFT są solidne i dobrze wykonane. Stanowią idealne rozwiązania zarówno w otoczeniu mieszkalnym, jak i przemysłowym. Przemieszczanie skrzydeł - zarówno poddawanych rzadkiej, jak i intensywnej eksploatacji, również w trudnych warunkach atmosferycznych odbywa się bezproblemowo. Siłowniki do bram przesuwnych Bft posiadają identyczne rozwiązania zarówno estetyczne jak i konstrukcyjne, dlatego doskonale wtapiają się w tło. Mają także silniki z indywidualnymi kluczami do otwierania ręcznego.